TY - JOUR ID - 142374 TI - ارائۀ الگویی برای ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا در پارک‌های علم و فناوری در راستای تحقق سیاست‌های کلی بخش اشتغال JO - سیاست‌های راهبردی و کلان JA - JMSP LA - fa SN - 2345-2544 AU - عادل, زهرا AU - ممیز, آیتاله AU - رحمانی, حامد AU - طاهرپور کلانتری, حبیب اله AD - دانشجوی دکتری، رشتۀ کارآفرینی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران AD - استادیار، گروه کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران AD - استادیار، گروه مدیریت، مؤسسۀ عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 9 IS - ویژه‌نامه سال 1400 SP - 186 EP - 210 KW - ارزش‌گذاری KW - شرکت‌های نوپا KW - پارک علم و فناوری KW - سیاست‌های کلی بخش اشتغال DO - 10.30507/jmsp.2021.298273.2292 N2 - اشتغال از مهم‌ترین مباحث در جامعه است. با توجه به اهمیت سیاست اشتغال در سیاست‌های کلی نظام، استفاده از الگوی مناسب ارزش‌گذاری درجهت تأمین مالی و جذب سرمایۀ شرکت‌های نوپا به‌منظور توسعۀ کسب‌وکار و ورود موفق به بازار امری ضروری است. این پژوهش با هدف تعیین عوامل مؤثر و میزان تأثیرگذاری آن‌ها در ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا در راستای سیاست‌های کلی بخش اشتغال انجام ‌شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و به‌شیوۀ پیمایشی مقطعی و علّی انجام ‌شده است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامه بوده است. جامعۀ آماری شرکت‌های نوپا مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور بوده که با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، تعداد 168 پرسش‌نامۀ قابل بهره‌برداری از آن‌ها جمع‌آوری شد.  به‌منظور تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها از تحلیل عامل اکتشافی و تحلیل رگرسیون چندمتغیره استفاده ‌شده است که بر این اساس، شش عامل اصلی اثرگذار بر ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا شناسایی شد: 1. قدرت و کیفیت تیم کارآفرین؛ 2. مزیت رقابتی؛ 3. زیرساخت یا بستر مناسب؛ 4. پایداری؛ 5. بازاریابی ثانویه؛ 6. شرایط اقتصادی و سیاسی. همچنین با توجه به نتایج رگرسیون، عامل چهارم یعنی پایداری بیشترین تأثیر را بر متغیر وابسته دارد و بعد از آن به‌ترتیب عامل سوم زیرساخت یا بستر مناسب، عامل پنجم بازاریابی ثانویه، عامل ششم شرایط اقتصادی و سیاسی، عامل دوم مزیت رقابتی و عامل اول قدرت و کیفیت تیم کارآفرین بعد از عامل چهارم بر متغیر وابستۀ ارزش تأثیرگذارند. UR - https://www.jmsp.ir/article_142374.html L1 - https://www.jmsp.ir/article_142374_b497de76e31aa2a98ab7c572e439bc3b.pdf ER -