%0 Journal Article %T ارزیابی و انتخاب تأمین‌کننده و شرکای تجاری در راستای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی %J سیاست‌های راهبردی و کلان %I پژوهشکده تحقیقات راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام %Z 2345-2544 %A جمشیدی, رسول %A علی اکبر, سعید %D 2018 %\ 01/21/2018 %V 5 %N ویژه نامه اقتصاد مقاومتی %P 81-100 %! ارزیابی و انتخاب تأمین‌کننده و شرکای تجاری در راستای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی %K زنجیره تأمین %K تأمین‌کننده %K روش تاپسیس فازی %K اقتصاد مقاومتی %R %X امروزه طراحی و ایجاد یک زنجیره تأمین تاب آور، به دغدغه اصلی سازمان‌ها تبدیل‌شده است آن‌ها می‌کوشند با ایجاد شاخصه‌هایی نظیر: میزان تأثیرپذیری از تغییرات، بازگشت زنجیره به حالت قبل پس از مواجه با تغییرات و مدت‌زمان این بازگشت، زنجیره تأمین خود را ارزیابی و تغییرات لازم جهت افزایش تاب‌آوری را در آن ایجاد نمایند. در برخی کشورها ازجمله ایران به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی می‌بایست شاخصه‌های دیگری نیز مدنظر قرار گیرد تا تاب‌آوری زنجیره موردتحقیق قرار گیرد. شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در زمره این شاخص‌ها قرار دارد. در این مقاله سعی شده است تا شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در رابطه با ارزیابی و انتخاب تأمین‌کنندگان در یک زنجیره تاب‌آور تدوین و با استفاده از نظرات خبرگان اولویت‌بندی گردد. این شاخص‌ها می‌تواند به‌عنوان شاخص‌های مرجع برای طراحی زنجیره تأمین تاب آور مورداستفاده قرار گیرد. برای بررسی اثربخشی و کارایی شاخص‌های تدوین‌شده، شرکت ایران ارقام مورد مطالعه قرارگرفته و نتایج ارائه گردیده است. %U https://www.jmsp.ir/article_61359_397b4a5d1432397c1dd70201e53bd127.pdf